نشست شورای حكام آژانس در وین آغاز شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا از وین، نشست شورای حكام تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و موضوع ایران یكی از موضوعات دستور كار این نشست است.

گزارش جدید یوكیا آمانو مدیركل آژانس درباره فعالیت های صلح آمیزهسته ای ایران 10 روز پیش منتشر شد و در اختیار اعضای شورای حكام آژانس قرار گرفت.

آمانو در گزارش خود تصریح كرد: آژانس نبود انحراف در فعالیت های هسته ای اعلام شده ایران را كه تحت نظارت قرار داد، تایید می كند.

وی افزود: بدون شك پیشرفت هایی درباره راهكار شفاف سازی در مواردی كه در گزارش نوامبر 2011 آمده بود، صورت گرفته است.

آمانو درعین حال در گزارش خود از تهران دعوت كرد كه توافق نهایی درباره راهكار مذكور را تسریع بخشد.

پنج روز پس از انتشار گزارش جدید آمانو درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، دو نشست مهم در وین برگزار شد.

پنجشنبه گذشته سفرای جنبش عدم تعهد در آژانس گرد هم آمدند و پس از رایزنی های فشرده، بیانیه ای پنج صفحه ای را در حمایت از برنامه هسته ای ایران تصویب كردند.

جنبش عدم تعهد (نم) با نمایندگی بیش از 100 كشور، قرار است بیانیه خود در حمایت از فعالیت های هسته ای ایران را این هفته در جلسه شورای حكام قرائت كند.

یك روز قبل از این نشست یعنی چهارشنبه گذشته، نشست توجیهی فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی گزارش جدید آمانو درخصوص اجرای پادمان در ایران با حضور سفرای كشورهای مختلف در مقر آژانس برگزار شد.

در این جلسه 'هرمان ناكارتس' معاون مدیركل آژانس توضیحاتی در باره گزارش اخیر آمانو ارایه كرد و پس از آن نمایندگان برخی كشورها سوالات خود را در فضایی آرام در زمینه مسائل فنی مطرح كردند.

** قطعنامه ای دركار نیست

علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح دوشنبه هنگام حضور در جلسه شورای حكام آژانس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پس از سفر یوكیو آمانو مدیركل آژانس به تهران فصل نوینی از همكاری های جمهوری اسلامی ایران و آژانس آغاز شده است.

سلطانیه با بیان اینكه همه باید از سیاسی كردن موضوعات فنی پرهیز كنند، گفت: برخی با جنجال سیاسی تلاش نكنند این فضای سازنده همكاری بین ایران و آژانس را مخدوش كنند.

سلطانیه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینكه آیا شورای حكام در این نشست خود قطعنامه ای علیه ایران صادر خواهد كرد ، گفت: این جلسه یكی از جلسات معمولی و عادی شورای حكام است و قطعنامه و مصوبه خاصی در كار نیست.

سفیر ایران در آژانس با بیان اینكه این نشست شورای حكام، آرامتر از همیشه خواهد بود ، گفت: در این جلسه آقای مدیركل در سخنان افتتاحیه خود همانطور كه در گزارش جدیدش آورده بود به سفر اخیرش به تهران اشاره خواهد كرد.

سلطانیه یادآور شد كه موضوع ایران یكی از موضوعات دستور كار شورای حكام است و در كنار آن این شورا به موضوعاتی چون بودجه آژانس و ایمنی نیروگاههای نیز خواهد پرداخت.

اروپام 1344 **‌1064





:: برچسب‌ها: اسپانیا , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: